Szukaj na tym blogu

środa, 8 maja 2013


Narcissus poeticus.

To ja, Narcyz się nazywam
Przepraszam i dziękuję - ja tych słów nie używam
Jestem piękny i uroczy - popatrzycie w moje oczy
Jestem przecież najpiękniejszy, a na pewno najskromniejszy
/zespół „Łzy”/
Jest mowa kwiatów tajemna i cicha…
/Wincenty Pol/


 Narcyz  - jesteś bez serca

Znanych w uprawie jest 5 gatunków narcyzów, ale ich odmian jest ponad 10000.
Te moje, najdłużej uprawiane  to narcyzy białe, nazywany też narcyzem wonnym,  o białych  kwiatach,  z krótkim, czerwonym przykoronkiem .   Wdzięczny, subtelny, nie  wymagający.






Raz patrzące śmiało w górę...


raz skromnie w ukłonie.....

Na stole moim
w zielonym dzbanku glinianym
mrą te przedwczoraj zerwane narcyzy
i pachną...
Białe,
do księżycowych snów podobne płatki….
/ Jerzy Żuławski/