Szukaj na tym blogu

piątek, 22 lutego 2013

Niezapominajki

Niezapominajka.
Jest mowa kwiatów tajemna i cicha....
/Wincenty Pol/
                                                                                                                      

Niezapominajka:
 czy mnie pamiętasz?
 dobrze mnie zapamiętaj
 nie zapomnij mnie
 nie zapomnij o mnie
 prawdziwa miłość
 wspomnij mnie!
 żyję tylko dla Ciebie 
                                                                  

Niezapominajki
to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.

Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”
/Maria Konopnicka/





Nazwa niezapominajki w wielu językach świata nawiązuje do pamięci, a sama roślina jest symbolem pamięci i wierności. 15 maja obchodzone jest święto polskiej niezapominajki, mające na celu dbanie o różnorodność biologiczną Polski. 




Łacińska nazwa niezapominajki - Myosotis oznacza mysie ucho, nawiązując do kształtu liści tej sympatycznej roślinki.